Ànima d'espart


Gary Jules & Michael Andrews - Mad world

La ciutat batega amb calma de balena, és hora d'ajaçar-se. Ja no queden Jonàs i per les seves venes obertes ara s'hi escolen rius de desemparats. I les rates, que no abandonaran. Elles no.

Busquen tots un forat on amagar-se, un ventre o una claveguera. Mira'ls als ulls i seràs condemnat. Ja ho ets? Eixuga't la boca amarada de sal. Altra vegada has plorat? No eres tu qui deia que tenia ànima d'espart?

Sense fer soroll, sense dir res, et deixes menar (s'escolen, s'escolen pels carrerons, com gotes de sang). Ens trobarem en algun bar, amb les mirades carregades de melangia i conyac. Les tristes putes de veu ronca es confortaran: riuran quan ens vegin, només per sentir-se bé, només de saber del pes de la pena que hi ha qui carrega a l'esquena.

Ets tu el pestilent o sóc jo l'empestat? Tant li fa...

Vés amb compte amb el teu àngel, que et sap apagat, consumit al llindar; si l'abraçada que et dóna et fa revifar, la que et refusi t'haurà de matar.


Gary Jules - Mad world

All around me are familiar faces
worn out places, worn out faces
bright and early for their daily races
going nowhere, going nowhere
and their tears are filling up their glasses
no expression, no expression
hide my head i want to drown my sorrow
no tommorow, no tommorow
and i find it kind of funny
i find it kind of sad
the dreams in which i'm dying
are the best i've ever had
i find it hard to tell you
'cos i find it hard to take
when people run in circles
it's a very, very
mad world
children waiting for the day they feel good
happy birthday, happy birthday
made to feel the way that every child should
sit and listen, sit and listen
went to school and i was very nervous
no one knew me, no one knew me
hello teacher tell me what's my lesson
look right through me, look right through me
Al meu voltant tot són cares conegudes
llocs gastats, cares gastades
Brillants i matineres per a les curses del dia
cap enlloc, no van enlloc.
I omplen de llàgrimes les ulleres
inexpressius, inexpressius,
capcot, vull ofegar la meva pena,
no hi ha demà, no hi ha demà
I trobo un tant divertit
I ho trobo un tant trist
que els somnis en què moro
són els millors que he tingut
M'és difícil explicar-t'ho
perque`em costa d'acceptar
quan la gent corre en cercle
El món està tan, tan
boig
nens que esperen el dia en què se senten bé
feliç aniversari, feliç aniversari
fet per fer sentir a tots els nens com s'haureien de sentir
seu i escolta, seu i escolta
vaig anar a escola i estava tant nerviós
ningú em coneixia, ningú em coneixia
hola, mestre, explica'm la lliçò
mira a través meu, mira a través meu